GoGoCar ja Menevä taksipalvelu esittelevät uuden digitaalisen mediapinnan


GoGoCar ja Menevä taksipalvelu esittelevät uuden digitaalisen mediapinnan, jolla heijastetaan liikkuvaa mainoskuvaa taksien takalasissa

Taksien ulkomainonta harppaa vauhdilla kohti uutta aikakautta uudella takalasikonseptilla, kun suomalainen GoGoCar Oy on innovoinut taksien takalaseihin kiinnitettävän liikkuvan kuvan mahdollistavan mainospinta-alan. Mainos heijastetaan takaikkunaan autoon asennettavan kolminkertaisen erikoiskalvon, projektorin ja tietokoneen avulla.

Suomalaisen Menevä Taksipalvelun ideoima ja GoGoCarin konseptoima taksialan ulkomainonnan mullistava digitaalinen, auton takaikkunaan kiinnitettävä takalasikonsepti on valmis. Uudella ratkaisulla takseille haetaan uutta ulkoista mainospinta-alaa. Taksipalvelu Menevän toimitusjohtaja Tuomo Halminen keksi idean taksin takalasiin asennettavasta liikkuvasta kuvasta. – Mietin, että taksien ulkomainonta on ollut jo vuosia aika konservatiivista, ja vaihtoehtoja on lopulta vähän; joko teippaus tai taksin katolle kiinnitettävä teline. Taksiala jättää käyttämättä sen mahdollisuuden, että taksit ovat loistava mainospaikka – ne liikkuvat joukossamme 24/7. Heitin ajatuksen uudesta takalasiin kiinnitettävästä mainospaikasta GoGoCarin Anssi Auralle ja kehitystyö lähti siitä liikkeelle.

Myös GoGoCarin toimitusjohtajan Anssi Auran mielestä taksimainonta kaipaa uusia innovaatioita, jotka palvelevat niin taksiyrityksiä, mainostajia kuin kuluttajiakin. – Takseille tehtävät teippaukset vievät aikaa, koska tarvitsemme autot fyysisesti aina paikan päälle asennusta varten. Uuden kehittelemämme konseptin avulla tätä ongelmaa ei ole.

Uuden innovaation avulla älykalvo asennetaan taksin takaikkunaan, ja siihen heijastetaan erottuva mainospinta projektorin avulla. Järjestelmä toimii verkkopohjaisesti ja hyödyntää GPS-tietoja, jolloin sekä mitattavuus että hyvinkin nopeat ja kohdennetut taktiset mainoskampanjat ovat mahdollisia. – Esimerkiksi voimme näyttää jonkun alueen ravintolan päivän tarjousta vaikkapa kilometrin etäisyydellä siitä muutaman tunnin ajan. Käytämme kampanjoiden vaikuttavuuden laskemisessa tekoälyä, jolloin saamme asiakkaillemme hyvinkin tarkkoja tuloksia kampanjassa tavoitettujen ihmisten määristä. Järjestelmä tarjoaa myös mahdollisuuden korkeatasoiseen ja pimeässä näkyvään mainospinta-alaan. – Videokuva toimii 16:9-formaatilla. Patentoitu ikkunakalvo on suunniteltu siten, että mainoskuva näkyy joka suunnasta optimaalisena.

Laki ei osaa toistaiseksi tulkita uutta digitaalista mainospinta-alaa. Sekä Menevä että GoGoCar hakevat julkista keskustelunavausta sille, missä menee liikkuvan ajoneuvon mainospinta-alan rajat.

– Meidän mielestämme tämä on upea, uusi digitaalinen innovaatio, johon emme ole törmänneet missään muualla maailmassa. Konsepti on korkeasti skaalautuva ja tämä tullaan viemään maailmalle jo ensi vuoden puolella sopivien rahoittajien löytyessä.

– Toivomme, että Suomen lainsäätäjätkin näkevät tässä mahdollisuuden. Suomen tulisikin luoda voimakkaammin innovaatioita ja vientiä mahdollistavia lakeja, tai ennemminkin poistaa kehitystä estäviä lakeja ja asetuksia. Meidän tulee pystyä vastaamaan joustavalla lainsäädännöllä jatkuvasti kiihtyvään teknologiakehitykseen, muistuttaa GoGoCarin Aura valtion päättäjien suuntaan.

Palvelu käynnistyy joulukuun aikana pilottiprojektin avulla, jolloin kymmenen Menevän taksia varustetaan uusilla mainospaikkalaitteilla.

Lisätiedot:

Tuomo Halminen Toimitusjohtaja, Menevä Oy tuomo@meneva.fi +358 50 520 8706 www.meneva.fi

Anssi Aura Toimitusjohtaja, GoGoCar Oy anssi.aura@gogocar.fi +358 44 999 8888 www.gogocar.fi

** Menevä Oy on pääkaupunkiseudulla toimiva 40-vuotias taksialan perheyritys. Menevä on tarjonnut vuoden vaihteesta lähtien taksia palkkatyönä ajaneille mahdollisuutta ryhtyä itse yrittäjäksi. Menevä tarjoaa taksiyrittäjille mahdollisuuden laajentaa taksitoimintaansa yrityksen sateenvarjon alla tarjoamalla valmiin brändin, tilauksia, myynti- ja markkinointiapua, 24/7/365 toimivan tilauskeskuksen sekä markkinoiden parhaan tilausvälitysjärjestelmän.

GoGoCar Oy on perustettu vuonna 2006. Yritys toimii ulkomainosalalla ja tarjoaa mainostaville brändeille taksiyritysten mainospintoja. Yritys toimii tällä hetkellä kaikkialla Suomessa sekä Virossa Tallinnan, Pärnun ja Tarton alueilla. GoGoCar on myös edelläkävijöiden joukossa liikenteestä tuotetun datan ja siitä jalostettavan analytiikan parissa. GoGoCar on myös yksi Business Finlandin tukemista yrityksistä.